Pobierz regulamin

PDF

  1. pl
  2. en

ASSOCIATION

OPTIMUM XXI

REPORT OF THE DAY

Regulamin

Pobierz regulamin

PDF

Regulamin​​​​​

To jest element tekstowy. Kliknij ten element dwukrotnie, aby edytować tekst. Możesz też dowolnie zmieniać rozmiar i położenie tego elementu oraz wszelkie parametry wliczając w to tło, obramowanie i wiele innych. Elementom tekstowych możesz też ustawić animację, dzięki czemu, gdy użytkownik strony wyświetli je na ekranie, pokażą się one z wybranym efektem.

Warszawa, dnia 23. maja 2024 r.

 

Regulamin Stowarzyszenia

 

OPTIMUM XXI – Klub Inicjatyw Społeczno-Samorządowych

 

 

1.Stowarzyszenie nosi nazwę OPTIMUM XXI – Klub Inicjatyw Społeczno-Samorządowych

i zwane jest dalej "Stowarzyszeniem”.

2. Stowarzyszenie jest dobrowolnym, samorządnym, trwałym zrzeszeniem o celach

niezarobkowych, nieposiadającym osobowości prawnej.

3. Stowarzyszenie jest stowarzyszeniem zwykłym w rozumieniu ustawy – Prawo

o stowarzyszeniach.

4. Podstawą działania Stowarzyszenia są przepisy ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r.

Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2020 r., poz. 2261 j.t.) oraz postanowienia niniejszego Regulaminu.

5.Terenem działania Stowarzyszenia jest terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przy czym w zakresie niezbędnym dla właściwego realizowania celów, Stowarzyszenie może prowadzić działalność także poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.

6. Siedzibą Stowarzyszenia jest Warszawa.

7. Celem działania Stowarzyszenia jest:

1) promowanie świadomości prawa i procedur urzędowych wśród obywateli RP,

2) pomoc w kształtowaniu obywatelskich inicjatyw ustawodawczych,

3) popularyzacja wiedzy o funkcjonowaniu Parlamentu RP i samorządu lokalnego;

8. Stowarzyszenie realizuje swój cel poprzez nieodpłatne:

1) szkolenia, warsztaty, konferencje,

2) działalność lobbingową i udział w konsultacjach społecznych,

3) tworzenie materiałów informacyjnych oraz podręczników,

4) zabieganie o poparcie obywatelskie dla inicjatyw społecznych i samorządowych

9. Członkiem stowarzyszenia może być osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność

do czynności prawnych i niepozbawiona praw publicznych, będąca obywatelem polskim lub cudzoziemcem.

10. Nowych członków przyjmuje Zarząd Stowarzyszenia po rozpatrzeniu deklaracji o wstąpieniu do Stowarzyszenia. Od decyzji odmownej przysługuje odwołanie do Zebrania Członków w terminie 14 dni od otrzymania odmowy. Odwołanie składa się za pośrednictwem Zarządu.

11. 1. Członkostwo  ustaje  w  przypadku  skreślenia  z  listy  członków  lub  wykluczenia ze  Stowarzyszenia.

    2. Skreślenie  z  listy  członków  następuje  na  skutek:

  1. śmierci  członka,

  2. złożenia  przez  członka  Zarządowi  pisemnego  oświadczenia  o wystąpieniu ze  Stowarzyszenia.

  3. Skreślenia  z  listy  członków  dokonuje  Zarząd Stowarzyszenia.

  4. Wykluczenie  ze  Stowarzyszenia  następuje  z powodu:

  1. niewykonywania  przez  członka  postanowień  Regulaminu  lub  uchwał  Stowarzyszenia,

  2. podejmowania  przez  członka  działań  rażąco  sprzecznych  z  celami  Stowarzyszenia,

  3. działania  na  szkodę  Stowarzyszenia, 

  4. niepłacenia składki członkowskiej przez co najmniej 3 (trzy) miesiące oraz zaprzestania aktywnego uczestnictwa w działaniach Stowarzyszenia przez okres co najmniej 6 (sześciu) miesięcy.

   5. Decyzję o wykluczeniu podejmuje Zarząd Stowarzyszenia. Od jego decyzji przysługuje odwołanie do Zebrania Członków w terminie 14 dni od otrzymania decyzji o wykluczeniu. Odwołanie składa się za pośrednictwem Zarządu.

12. 1. Zarząd Stowarzyszenia składa się z 2 (dwóch) członków i wybierany jest przez Zebranie Członków. W skład Zarządu wchodzi Prezes Zarządu oraz 1 członek Zarządu. Na funkcję Prezesa wybiera Zebranie Członków.

2. Zarząd powołuje się na 3 letnią wspólną kadencję.

13. W razie, gdy skład Zarządu ulegnie zmniejszeniu w czasie trwania kadencji, uzupełnienie składu organu może nastąpić w drodze kooptacji, której dokonują pozostali członkowie organu. W trybie tym nie można powołać więcej niż połowy składu organu.

14. 1. Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów w obecności, co najmniej połowy składu Zarządu.

2. W przypadku równości głosów przy podejmowaniu uchwał przez Zarząd, decydujący głos ma Prezes Zarządu.

3. Uchwały Zebrania Członków zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków.

15. Do kompetencji Zarządu należy:

1. Realizowanie uchwał Zebrania Członków oraz składanie sprawozdań ze swojej działalności.

2. Kierowanie bieżącą działalnością i reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz.

3. Opracowywanie programów i uchwalanie planów pracy Stowarzyszenia.

4. Przyjmowanie członków i pozbawianie członkostwa.

5. Przygotowywanie projektu budżetu Stowarzyszenia.

6. Uchwalanie wysokości składek członkowskich.

7. Zarządzanie majątkiem Stowarzyszenia oraz podejmowanie uchwał o nabywaniu, zbywaniu lub obciążaniu majątku Stowarzyszenia z zastrzeżeniem pkt 17 regulaminu Stowarzyszenia.

8. Zwoływanie Zebrań Członków.

9. Rozstrzyganie sporów między członkami Stowarzyszenia powstałych na tle działalności Stowarzyszenia.

16. Do reprezentowania Stowarzyszenia oraz do zaciągania zobowiązań majątkowych wymagane jest podpis jednego członka Zarządu działającego samodzielnie to jest Prezesa lub członka zarządu.

17. 1. Podejmowanie przez Zarząd stowarzyszenia czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu wymaga uprzedniej zgody wszystkich członków stowarzyszenia zwykłego oraz udzielenia przez nich pełnomocnictwa do dokonania tych czynności.

2. Czynnościami przekraczającymi zakres zwykłego zarządu są w szczególności:

  1. nabycie oraz zbycie nieruchomości lub prawa użytkowania wieczystego;

  2. ustanowienie ograniczonego prawa rzeczowego;

  3. zawarcie umowy kredytu albo pożyczki;

  4. przejęcie długu, uznanie długu, zwolnienie z długu, przystąpienie do długu, zawarcie umowy poręczenia lub zawarcie innej podobnej umowy;

  5. zaciągnięcie innych zobowiązań przekraczających wartość 10 000 zł.

18. Zmiana regulaminu oraz rozwiązanie Stowarzyszenia  wymaga  uchwały Zebrania Członków  podjętej  większością  2/3  głosów  w  obecności  co  najmniej  1/2  liczby  Członków. Podejmując uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia Zebranie Członków wskazuje likwidatora oraz określa przeznaczenie pozostałego majątku Stowarzyszenia.

 

Statut

WSPIERAM

BANK Santander Polska

Nr konta:

19 1090 1883 0000 0001 5852 1507

POLITYKA

PRYWATNOŚCI

STOWARZYSZENIE  OPTIMUM XXI

Ewidencja stowarzyszeń zwykłych 
prowadzona przez Prezydenta m. st. Warszawy
Nr wpisu: 1153    REGON 528826323     NIP 5273115897

01-001 Warszawa, Al. Jana Pawła II 43A lok. 37B
📧 mail@optimum21.pl
☎️ +48 608 630 999    ☎️ +48 601 506 939